lørdag 14. februar 2009

På sporet av Harmoni

Idag lørdag den 14, dagen etter fredag den 13 som jeg by the way ikke opplevde som noen ulykkesdag. Snarere tvert imot, den gikk veldig problemfritt og var veldig enkel å ha med og gjøre. Uansett idag så har jeg vært på sporet av harmoni og jeg skal fortelle trikset!

Når det er en lørdag og det ikke finns noen planer, så må man jo som jeg har nevnt tidligere finne ut hva man vil fylle dagen med. Jeg bestemte meg for å lage en termos med grønn te (også tvistet jeg til den litt med ingefær og sitron - bare setningen gir meg en ide om harmoni), ta termosen med meg i en veske for så å sette meg på en liten fjelltopp mitt i Stockholm. Jeg kanskje skal finne et annet ord en fjelltopp, men det er i alle fall en liten høyde der man har uendelig utiskt over hele byen! Først må man gå langs en sti, og den siste biten opp til toppen av fjellet må man klatre. Hver gang jeg kommer opp dit får jeg bakoversveis, og må gni meg i øynene - det er neste sånn at jeg tror jeg kan se helt hjem til huset i Nordengveien 33 b, men det gjør jeg ikke. Uansett der satt jeg helt alene og pustet inn den friskeste luft og varmet meg på den deilige teen. Jeg holdt nesten på å sprenge av avslappenhet. Når tekoppen var tom og jeg begynte å merke at kulda hadde satt inn, bestemte jeg meg for å kaste inn håndkle og rusle videre.

Dagens tips er altså: Gå til et sted der det finns utsikt - det er alltid en kul følelese å være på toppen av noe. Ta med en termos med noe du liker. Drikk det du liker og nyt av alt som er vakkert. Det er lørdagen sin det!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar