onsdag 4. februar 2009

JADDA

Jeg jobber fortiden med et prosjekt der jeg sammen med to andre er med å utvikle en form for filosofi leir for ungdommer. Målet er att gi de bedre selvfølelse, våge å drømme, og diskutere spørsmål som er viktig i livet og i aldere 15-18 år.

Derfor så skal vi ha gjenomføre workshops med ungdommer i den alderen, og får å gjøre det så har vi kontaktet mange skoler. Men det er ikke så lett å få lærer til å forså hvorfor de skal gi tre timer til noen konsulter (ja vi kaller oss det) som skal gjøre en kreativ workshop. Derfor ble jeg veldig overrasket over samtalen jeg hadde i dag på ettermiddagen. Under følger en ett kort ressume av hvordan den hørtes ut!

"Hej jag heter Anniken och søker en filosofi, psykologi, eller religions lærare"
mannen svarer: "ja det er meg"
"åå okei da prater jeg med deg. Det er sånn at jeg er med å utvikle ett læger for ungdommer for att styrka deres sjælvkænsla och få dom att våga følje sine drømmer. Derfor så vill jag komma till din skole och hålla i en workshop som syftar till att ta reda på vilka frågestællninger och drømmer som er viktiga før dom i den ålderen"
Mannen: "ok, nær kan ni komma?"
Jeg veldig sjokket: "øh den 23, 24 eller 25 februar"
Mannen: "den 25 blir bra"
Jeg overrasket og glad: " Perfekt, vill du jag ska skicka ett mail som beskriver med vad vi vill gøra?"
Mannen. Gør det!
jeg: "ok da gør jeg det.. vi hørs och ha en fantastisk tirsdag"
Mannen: Hejdå!

Da jeg la på kom jeg på at jeg ikke visste hva mannen het og heller ikke hans mailadresse så jeg måtte ringe opp igjen, for å spørre om det..Han lo og sa at han ikke viste hvem jeg var heller!

Er det ikke fint med mennesker som er så enkle. Det var mitt siste håp den dagen og hadde ikke regnet med at noen ville si ja.. Uansett så har vi nå booket inn tre workshop. En i Dalarna, en i Stockholm og en hos mannen som het noe så fint som Jonas Christoffersson, og holder til i Malmø!

Perfekt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar