tirsdag 3. februar 2009

Hvorfor putter man katter til tørk i mikrobølgsovnen?



Jeg tenkte inatt over alle advarselskilt man møter på hver dag. Det er ganske mange. Alt fra hvordan du skal stå med søppelkassen i heisen, til at det ikke er så lurt å kaste seg ut fra vinduet på t-banen. Jeg kan jo forsovet forstå at det står der, men spørsmålet er: Den personen som fundere over å kaste seg ut av vinduet, ville ikke han/hun gjort det selv om det står et skilt om at det er forbudt? Jeg tror det! Derfor så blir disse advarselskiltene bare rene selvklarheter for oss som aldri skulle tenek oss å hoppe ut av vinduet, og vi blir også såfint påminnet om at vi ikke skal gjøre det hver eneste dag!

Men det er på mange måter ikke noe som jeg trenger å tenke så mye mer på nå, derimot så hørte jeg om en dame som saksøkte de som hadde tilvirket hennes mikrobølgovn, for at det ikke sto noen advarsel om at katter ikke kan tørkes i de!! Da blir det med en gang litt mer spennende. For det første, om du står sammen med katten din og bestemmer deg for å putte den inn med tanken "hmm det står jo ikke noe om at katter ikke skal inn her" så kan man diskutere om denne personen i det hele tatt burde ha lov til å ha en katt!!! Poenget er, og jeg er ikke helt bombesikker, men at det nå står et advarselskilt på mikrobølgsovnene i USA at man ikke skal putte dyr på tørk i de!!! Tenk så mange som aldri har tenkt den tanken, som plutselig begynner å tenke på det.. Resten av samfunnet må altså anpasse seg etter en dames kaldblodige mordforsøk på en uskyldig katt. Vi lever i en pussig verden

En glad sak sånn på slutten. Idag på t-banen satt det en dame og spiste gulrot, hun hadde hakket den opp i skiver og lagt skivene i en plastpose og tok en og en opp av posen og puttet i munnen!
Det har jeg aldri tenkt på at man kan gjøre før. Nå vet jeg det!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar