søndag 31. januar 2010

Tøm hodet på fem minutter!

Her sitter jeg, tydligvis så er det nesten ett år siden jeg satt på denne måten. Dette med blogging var en døgnflue og nå er fluen våken igjen. Vi sovner også våkner vi og sånn går dagene.

Men siden sist har litt av hvert skjedd.. Jeg har rukket å oppdage hele norge, jeg har rukket å være i Berlin på sommeren, jeg har rukket å flytte til Danmark, og jeg er i ferd med å gå inn i et nytt kapittel i livet, et kapittel som kommer til å finne sted i Kina, Shanghai nærmere bestemt.
Hva jeg synes om det er jeg litt usikker på. Jeg forholder meg nok til det som mye annet i livet, vi får vel vente å se hva som kommer, framtiden er umulig å forutsi. Idag foreksempel så skulle jeg sykle på DGI-huset, men pussig nok så er joggeskoene mine borte. Jeg kunne selvfølgelig stilt opp i mine freshe våte snikers, men bestemte meg fort for at om jeg skal inn på et treningsstudio så skal jeg også ha på meg sko jeg kan trene i. I morgen så kommer jeg derfor til å kjøpe nye sko - splitter nye sko! Det gleder jeg meg til! Og du, hva vil du gjøre imorgen? vet du det?

Our task must be to free ourselves from our prison by widening our circle of compassion to embrace all humanity and the whole of nature in its beauty. -Einstein-

Han sier noe! Jeg tror han er inne på nøkkelen til fred. Fred for oss selv og verden. For om det var mulig å akseptere alle mennesker for de de er, så blir det vanskelig å plaffe de ned. Jeg tror også det er nøkkelen til å kunne bli lykkelig. Vi kan bare nå en viss følelse av å være lykkelig av oss selv, men om vi tillater oss å være lykkelig sammen med andre, eller på andres vegne så tror jeg det betyr dobbelt så mye. Lurer forresten på om ett fotball lag er mer lykkelige etter en kamp, enn en friidrettsutøver er? Saman er ein mindre aleine.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar