mandag 1. november 2010

Tilbake fra fortiden

Fra Stockholm, til Oslo, fra Oslo til Århus, fra Århus til Kina, fra Kina til Oslo, fra Oslo til Århus og fra Århus til Århus igjen og for øyeblikket sitter jeg på en ny cafe i København og forsøker å skrive ned noe fornuftig.

For jeg har tatt et valg, og som det ofte er i mitt liv så opplever jeg at i stedet for å aktivt velge kommer valgene til meg og uten at jeg har lagt merke til det så har jeg valgt. Og denne gangen så valgte jeg å bli i Århus i stedet for å reise til for eksempel jungelen i Brasil. Jeg ville være et sted jeg kunne bevege meg nå som høstmørket kommer og tekoppen fylles opp. For når jeg er i bevegelse så er det enklere å være synes nå jeg. Og misforstå meg ikke, jeg kan jo selvfølgelig bevege meg i jungelen også, faktisk så kan jeg ikke tenke meg at det er noe annet jeg kan gjøre i en jungel, men jeg valgte altså bevisst eller ubevisst å bli i Århus.

Bevisst har jeg også valgt for de som er intresserte eller vet at jeg overhodet sitter her på en cafe i København å dele min bevelgelse reise med dere..

Jeg er nemlig i praksis i syv uker, og jeg er i praksis på Gøglerskolen. En skole for mennesker som ikke er så glad i å sitte stille eller for de som kanskje ikke vet hvor ellers de skal ta veien. Her skal jeg utforske hvordan det går ann å arbeide med fokus, tilstedeværelse, kreativitet uten å bruke så mange ord. For er det ikke sånn at vi blir fyllt opp med ord dagen lang - men ordene gir ikke så mye mening før vi forstår dem og noen ganger er det kanskje enklere å bare danse de. Høres kanskje litt hippie aktig ut, og det er det vel også. Men lenge leve hippietiden og gleden av å være sammen.

Så stay tuned jeg prøver igjen for femte gang å skrive, hvem vet hva som kan komme opp.

Nyt den første mandagen i en ny måned riktig nok den gråeste måneden i året - la oss gi den farger.


1 kommentar: